تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۸۷۴۳
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد
ویژه برنامه شب شهادت مظلومانه سید ساجدان و زینت عبادت کنندگان؛ حضرت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری در ویژه برنامه شب شهادت مظلومانه سید ساجدان و زینت عبادت کنندگان؛ حضرت امام سجاد (ع) که در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: یکی از جلوه‌های عاشورای سیدالشهدا (ع) جلوه بلا است و ائمه معصومین (ع) به ما دستور داده اند که این بُعد عاشورا یعنی بعد مصیبت و بکاء را زنده نگه داریم.

وی تصریح کرد: ورود به متن جمال عاشورا و برخورداری از ضیافتی که خدای متعال برای سیدالشهدا (ع) در عاشورا گسترانیده است جز از وادی بلا و مصیبت ممکن نیست. کسی که وارد وادی بلا و مصیبت شود، به ضیافت عاشورا خواهد رسید.

این کارشناس دینی ابراز کرد: همه کائنات در عالم میهمان ضیافت سیدالشهدا (ع) هستند و تنها کسی می‌تواند وارد این ضیافت شود که مبتلا به غم و اندوه عاشورا شود و این غم در دل او خانه کند.

وی افزود: در روایات اسلامی گریه بر سیدالشهدا (ع) به عنوان عامل آمرزش گناهان معرفی شده است چرا که مصیبت آن حضرت بالاترین مصیبت‌های عالم است و انسان مومن در مصیبت سیدالشهدا (ع) رشد و تعالی پیدا می‌کند.
سخنران حرم رضوی ابراز کرد: هیچ توبه‌ای به اندازه اشک بر سیدالشهدا (ع) قلب انسان را پاک و مطهَّر نمی‌کند. گریه برای مصیبت‌های سیدالشهدا (ع) باعث نورانیت قلب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: گریه بر سیدالشهدا (ع) سرآغاز سیر الی الله است چرا که انسان مومن با گریه بر مصیبت‌های آن حضرت قدرت تشخیص حق از باطل پیدا می‌کند و همچنین نسبت به این دو جریان موضع می‌گیرد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: کسی که با عاشورا حرکت کند و به بلای سیدالشهدا (ع) مبتلا شود به عظمت مقام خونخواهی در کنار امام زمان (عج) دست پیدا می‌کند و هیچ سیر و سلوکی در این عالم به اندازه مبتلا شدن به بلای سیدالشهدا (ع) کارساز نیست.

وی ادامه داد: واسطه و صاحب این مصیبت بزرگ حضرت امام سجاد (ع) است و آن حضرت با گریه‌های جانسوز و پیاپی خود بعد از حادثه عاشورا متوجه حقانیت این مکتب، مظلومیت سیدالشهدا (ع) و ظلم بنی امیه کردند.

حجت الاسلام میرباقری خاطرنشان کرد: گریه‌های امام سجاد (ع) روح مصیبت را در عالم دمید و همه خوبان را بر سر این سفره میهمان کرد. خداوند گریه بر سیدالشهدا (ع) را دوست دارد چرا که این گریه مردم را از شیطان دور می‌کند.

وی بیان کرد: امام سجاد (ع) سی و پنج سال بعد از عاشورا به طور مداوم بر مصیبت سیدالشهدا (ع) اشک ریختند چرا که آن حضرت باطن مصیبت را هم می‌دیدند. به همین دلیل تحمل این مصیبت برای ایشان بسیار گران بود.

گفتنی است؛ مرثیه سرایی و ذکر مصیبت شهادت امام سجاد (ع) با نوای ذاکر و مداح اهل بیت (ع)؛ جعفر ملائکه از دیگر برنامه‌های شب شهادت امام سجاد (ع) در حرم مطهر رضوی بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->